Spoed

Bij pijnklachten of spoedeisende behandelingen buiten praktijkuren kunt u een beroep doen op een spoeddienst. In deze periode van de uitbraak van het Coronavirus zijn de regels aangepast.

Uitsluitend voor behandelingen bij zeer acute pijnklachten, ontstekingen en ongevallen worden afspraken gemaakt. U kunt daarvoor bellen of mailen. Komt u alstublieft niet zonder afspraak naar de praktijk toe. Wij zijn niet altijd aanwezig.

Als u ziekteverschijnselen heeft (verkoudheid, keelpijn en/of hoesten), dan mogen wij u niet in onze praktijk behandelen. Neemt u in dat geval toch contact met ons op, wij kunnen u adviseren en eventueel verwijzen naar een speciaal ingerichte praktijk.

Meer informatie over het Coronavirus kunt u lezen via de site ‘Alles over het gebit’ en de KNMT-site (Klik hieronder in de balk op KNMT of bekijk ‘Nieuws/Coronavirus, gaat mijn afspraak door?’).

De praktijk blijft bereikbaar via het praktijknummer 020 – 634 17 19 en via de e-mailadressen. Krijgt u de voice-mail aan de telefoon, wilt u dan uw naam, telefoonnummer en/of boodschap inspreken zodat wij u terug kunnen bellen. Krijgt u helemaal geen contact, probeert u dan ons mobiele nummer of het telefoonnummer van het TBB  020 – 303 45 00. Bij acute situaties ’s avonds of in het weekend kunt u ook de Tandarts Spoeddienst van het OLVG – locatie Oost bellen via 020 – 740 12 21.

Vraagt u zich af of er sprake is van spoed of denkt u dat behandeling misschien kan wachten tot de eerstvolgende werkdag? De spoeddienst kan dit met u bespreken.

In de informatie over mondgezondheid staan enkele voorbeelden en tips bij acute pijn en andere vervelende situaties aan uw tanden of mond. Ook kunt u de website www.allesoverhetgebit.nl raadplegen (pagina “Over de tandheelkundige praktijk / meer informatie / Spoedgevallendienst voor de tandarts”).

Meestal wordt u verwezen naar een tandarts-waarnemer in Amsterdam. Maar dat is niet altijd mogelijk. Als op het moment van uw klacht de dienstdoende tandarts praktijk houdt in een andere plaats, dan wordt u verzocht naar die plaats toe te gaan. Ook heeft iedere praktijk eigen praktijkregels. Vaak worden de behandelkosten tijdens de waarneemdienst contant met u afgerekend. Met de originele rekening of het originele betaalbewijs kunt u deze kosten dan zelf declareren bij uw zorgverzekeraar.

Laat u zich hierover (vooraf) goed informeren bij het maken van een afspraak.

Telefoonnummers bij acute pijn of andere spoedgevallen:

Tijdens openingstijden: 020 – 634 17 19  of  bij geen contact  06 – 83 23 43 30

Buiten openingstijden:

020 – 303 45 00   van het Tandarts Bemiddelingsbureau Amsterdam of  020 – 740 12 21  van de Tandarts Spoeddienst van het Onze Lieve Vrouwen Gasthuis – locatie Oost.

Houdt pen en papier bij de hand voor het noteren van gegevens.